Pengikut-pengikut ku

Translation

Iklan RM20 Sebulan

readbud - get paid to read and rate articles

Rabu, 10 Ogos 2011

Kisah Perigi Buta



Perhatian: Kisah ini merupakan urban legend dari Jepun dan diceritakan semula secara naratif dan mengikut lenggok bahasa melayu. Tujuan kisah ini dipaparkan adalah untuk hiburan sahaja dan tidak bermaksud menyinggung sesiapa pun. Jadi kalau ada terkasar bahasa, ampun maaf sebab saya cuma berblogging sahaja, bukan untuk menakutkan dan menyakitkan hati sesiapa pun. Read by your own risk.







Pada suatu hari...aku telah membunuh adik perempuan aku dengan sengaja. Aku membunuhnya kerana dia sangat menyakitkan hati. Aku telah buang mayatnya ke dalam sebuah perigi buta. Keesokan hari aku cek balik keadaan mayatnya dalam perigi tu, tapi peliknya, mayatnya dah hilang..

5 tahun lepas tu, kawan aku pulak yang aku bunuh . Aku bunuh dia sebab aku jealous dekat dia. Aku buang mayatnya jugak dalam perigi yang sama macam aku buat dekat adik aku. Keesokkan hari aku pergi cek balik mayat dia dalam tu, eh! hilang jugak?

10 tahun lepas tu, aku bunuh pulak girlfriend aku yang aku buntingkan ketika aku mabuk. Aku buang jugak mayatnya dalam perigi. Tapi, mayatnya hilang jugak keesokkan hari bila aku pergi cek dalam perigi tu.

15 tahun lepas tu aku bunuh pulak boss aku yang aku benci sesangat. Aku buang mayatnya dalam perigi yang sama. Confirm hilang esok hari. Hah! kan aku dah kata dah.

20 tahun lepas tu pulak, aku bunuh mak aku yang dah tua nyanyuk sebab aku tak larat nak jaga dia lagi. Aku buang jugak mayatnya ke dalam perigi. Tapi yang ni lagi pelik, sebab aku cek balek dekat perigi tu, mayatnya masih ada dekat dalam tu. Eh! apa dah jadi? Kenapa tak ilang-ilang macam yang lelain hah? Dah berhari-hari aku tunggu tapi tak jugak ilang-ilang...




P.S: So, cuba korang fikir dan bagi jawapan, naper mayat mak dia tak ilang-ilang? Tolong jawab dekat komen di bawah tu.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...